KKK : Kõik teie auto ja selle tehnilise poole kohta

Kui tihti pean ma oma auto rehve vahetama?

Enne kui on liiga hilja!

Auto rehvide vahetamiseks on kolm olulist põhjust:

Esimene põhjus tuleneb seadusest:
Kui rehvide kulumissügavus on saavutanud 1,6 mm ja kui kulumine on jõudnud kulumismärgini, pole teil seadusest tulenevalt enam õigust nende rehvidega sõita.
Te võite saada trahvi ja teie sõidukiga ei tohi enam sõita.

Teine põhjus on seotud ohutusega:
Mida kulunumad on rehvid, seda pikem on pidurdusteekond märjal pinnasel ja seda suurem on risk vesiliu tekkimiseks.
Seega on väga oluline rehvid välja vahetada enne, kui kulumine nii kaugele jõuab.

Kolmas põhjus on tehniline:
Purunemise korral peab asjatundja kindlasti kontrollima teie rehvide olukorda ja purunemiskoha üle vaatama.
Kui purunemiskoht on rehvi küljel või kui rehvidel esineb kulumislaike, siis ei saa teie rehvi enam parandada ja see tuleb välja vahetada.

Heas korras rehvid tagavad ohutuse ja lähevad kokkuvõttes vähem maksma kui õnnetuse põhjustamine.

Ärge unustage, et rehv on teie ainuke kokkupuude maapinnaga!

Kui tihti pean ma rehvirõhku kontrollima?

Rehvirõhu kontrollimine vähemalt iga kahe kuu tagant on hädavajalik mitmel põhjusel:

On loomulik, et rõhk rehvides aja jooksul väheneb.
Sisekummita rehvidel, isegi kui need on täiesti hermeetilised, on nõrku kohti (ventiilid, rehvide ja velgede vahelised randid).
Samuti on võimalik, et teie sõitmisviis (korduvalt kõnniteedele sõitmine) suurendab seda loomulikku kadu.

Rehvidel võib ette tulla aeglast tühjenemist.
Te olete sõitnud millelgi tömbil, ventiil on oodatust kiiremini kulunud, olete kaotanud ventiilikorgid, nael või kruvi on turvisesse tunginud.
Kõik need olukorrad nõuavad suurt tähelepanu.

Temperatuuri muutused muudavad õhumolekulide suurust.
Sellest tulenevalt vajavad rehvid talvel rohkem õhku, sest temperatuurid on madalamad kui suvel, mil rehvi õhumolekulid on laienenud.

Soovitame teil rehvirõhku regulaarselt kontrollida ja juurde lisada teenindusjaamas või töökojas, et võimalikult kiiresti avastada rehvil esinev probleem ja reguleerida rõhku

Miks mu rehvid kuluvad nii kiiresti?

Teie rehvide kulumist mõjutavad mitmed tegurid:

  • Transporditav koormus: mida suurem on transporditav koormus (sõiduki tühimass + koorem), seda rohkem peavad rehvid kandma ja niisugust kaalu amortiseerima.
  • Sõidetavate teede tüüp: sõit linnas ja mägedes kulutab rehve rohkem (kiirendused, suunamuutmised, pidurdamine) kui ühtlasel kiirusel sõit sirgetel maanteedel.
  • Sõidustiil: mida teravam, katkendlikum ja äkilisem on teie sõidustiil, seda rohkem te rehvidele survet avaldate.
  • Veermiku seisukord (amortisaatorid, pidurisüsteem, rataste paralleelsus, laagrite seisund, rataste tasakaalustatus, rehvirõhk...). Uus auto kulutab seega rehve vähem kui halvasti hooldatud auto.
  • Autole paigaldatud rehvide aastaaeg, mudel ja mark: mida pehmem on kummisegu, seda rohkem rehvikomplekte teil kulub.

Kõik need tegurid koos mõjutavad seda, kui kiiresti või aeglaselt teie rehvid kuluvad. See kulumine, nagu te aru saite, muutub ajas.

Miks mu rehvid maksavad nii palju?

Paljusid autojuhte huvitab küsimus: kui palju mu rehvid maksavad?

Olgu tegemist suve-, talve- või aastaringsete rehvidega, on sellele küsimusele väga raske vastata ilma lisateavet omamata.

Rehvide hind sõltub mitmest asjaolust:

  • Velje läbimõõt.
  • Rehvide mõõt ja suurus.
  • Soovitud mark.
  • Valitud profiil.
  • Rehvide aastaaeg.
  • Kas otsustate võtta rehvikindlustuse või võtate kogu riski enda kanda.

Lühidalt öeldes võib üks rehv maksta mõnest eurost kuni mõnesaja euroni.

Kõige parem on osta oma rehvid meie saidilt, nii saate olla kindel, et olete saanud head nõu ega ole raisanud oma aega kõikidele neile küsimustele vastamisele.

Kas lumeketid on kohustuslikud?

Lumekettide tähtsus (kui mitte arvestada nende kohustuslikkust) on tagada teie ohutus äärmuslikes lume- ja jääoludes.

Tänu lumekettidele säilitab teie auto juhitavuse mis tahes oludes.

Sõitmine talvel või mägedes ei pea olema stressi tekitav.

Seega on oluline ja möödapääsmatu varustada end enne ärasõitu lumekettidega.

Seadus on väga selgesõnaline: varustus pole kohustuslik, välja arvatud juhul, kui selleks on väljas vastavad sildid.

Teil peavad ketid pagasiruumis kaasas olema, sest teatud piirkondades on need kohustuslikud.

Kas ma võin muuta oma rehvide suurust või paigaldada oma autole ükskõik mis suuruses rehvid?

Te ostsite auto ja soovite muuta selle rehvide või velgede suurust.

See on võimalik teatud tingimustel. Järgnevalt on ära toodud juhised:

  • Võtke originaalmõõt.
  • Minge meie mõõtude vastavuse tabelisse, mis näitab teile ära kõik tüübikinnitused.
  • Tehke nimekiri kõigist võimalikest tüübikinnitatud mõõtudest.
  • Kui olete oma uued rehvid välja valinud, kontrollige et need sobiksid praeguste rataste ja uute velgedega.
  • Minge meie saidile, et leida rehvid või rattakomplektid.

Olgu teie esialgne kavatsus mis tahes (anda autole uus väljanägemine, leida talverehvid või säästa raha), Rehviliider.ee aitab teid ja leiab teile tüübikinnitusega lahendused.

Tähelepanu! Võtke alati aluseks mitte oma auto praeguste rehvide näitajad vaid auto tootja poolt tüübikinnitatud rehvimõõt. Samuti ärge unustage kinni pidada originaalrehvide koormus- ja kiirusindeksitest.

Mis on esialgselt paigaldatud rehvid?

Teie auto esialgselt paigaldatud rehvid on rehvid, mille auto tootja on valinud sõiduki projekteerimiseks, arendamiseks ja tüübikinnitamiseks.

Ükski muu paigaldatud rehv ei ole esialgselt paigaldatud rehv, aga võib olla tüübikinnitatud.

See tähendab, et seda suurust võib teie autole julgelt paigaldada, ilma et see kujutaks ohtu juhile või kaassõitjatele.

Mis on originaalvarustus minu auto rehvide puhul?

Esialgselt paigaldatud rehvide (või originaalrehvide) näitajad on nende rehvide suurus, mark ja mudel, mis olid teie autol all, kui see uuena kohale toimetati.

Esialgselt paigaldatud rehve pole kohustuslik all hoida.

Järgmised markeeringud võimaldavad teil teada saada, kas rehv on või oli välja töötatud selle või teise auto jaoks (markeeringud on ära toodud rehvide küljel ja toodete andmelehtedel):

  • Alfa Romeo rehvid: küljel olev markeering AL
  • Aston Martini rehvid: küljel olev markeering AM8, AM9, AMS, AMP
  • Audi rehvid: küljel olev markeering AO ,RO1, RO2, B, EZ
  • Bentley rehvid: küljel olev markeering B, B1, BC, BL
  • BMW rehvid: küljel olev markeering *, M3
  • Citroëni rehvid: küljel olev markeering SI
  • Chrysleri rehvid: küljel olev markeering C1
  • Ferrari rehvid: küljel olev markeering F, K1, K2, K3, KA
  • Fiati rehvid: küljel olev markeering G1
  • Fordi rehvid: küljel olev markeering FI, FO
  • Honda rehvid: küljel olev markeering DZ
  • Jaguari rehvid: küljel olev markeering JRS, J
  • Lamborghini rehvid: küljel olev markeering L
  • Lancia rehvid: küljel olev markeering LZ
  • Lotuse rehvid: küljel olev markeering LS
  • Mazda rehvid: küljel olev markeering DZ, EZ
  • McLareni rehvid: küljel olev markeering MC, MC1
  • Maserati rehvid: küljel olev markeering K1, K2, K3, KA
  • Mercedese rehvid: küljel olev markeering MO, MO1, MOE, G1, EXT
  • Mitsubishi rehvid: küljel olev markeering MZ
  • Opeli rehvid: küljel olev markeering OP
  • Porsche: küljel olev markeering N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6
  • Renault’ rehvid: küljel olev markeering G1, RE
  • Seati rehvid: küljel olev markeering SE
  • Subaru rehvid: küljel olev markeering CZ
  • Suzuki rehvid: küljel olev markeering SU
  • Toyota rehvid: küljel olev markeering DZ, MZ
  • Volkswageni rehvid: küljel olev markeering VO, V0, VW, G

Rehvide vahetamisel paigaldage ühele teljele samad rehvid, et vältida vibratsiooni ja ebastabiilset käitumist teel.

Me soovitame sportsõidukitel ja suure tööjõudlusega sõidukitel säilitada rehvikomplektid, mis kannavad neid originaalmarkeeringuid.

Miks on vaja vahetada ventiile?

Heas seisukorras rehviventiil garanteerib teie rehvide õige rõhu.

Aastate ja läbisõiduga kummiventiil kulub.

Seega on väga tähtis see välja vahetada rehvidega samal ajal.

Metallventiilid kestavad rohkem aastaid ja peavad vastu suuremale läbisõidule.

Rehvide vahetamisel peab paigaldaja siiski kontrollima ventiili hermeetilisust.

Kuidas teada oma rehvide suurust?

Rehvide suurus on ära toodud rehvide küljel.

Sealt leiate kogu teabe, mida teil on vaja rehvide väljavahetamisel:

  • Laius (millimeetrites)
  • Kõrgus, teise nimega "seeria" (%-des)
  • Velje läbimõõt (tollides)
  • Koormusindeks
  • Kiirusindeks

Näiteks markeering 225/45R17 94W tähendab järgmist:

  • Rehvide laius: 225
  • Seeria: 45
  • Velje läbimõõt: 17
  • Koormusindeks: 94
  • Kiirusindeks: W