Otsinguks klikkige siia

Optimiseeri rehvide haarduvust

Rehvihaarduvusel on väga suur roll turvalisuse tagamisel. Haarduvus võib varieeruda skaalal 1-10, sõltuvalt teekatte kvaliteedist, rehvi turvisemustrist, kuid eelkõige ilmastikuoludest.

Erinevad tingimused :

Kuiv teekate

Kuival teel sõitmiseks on ideaalsed F1 siledad rehvid. Neid kutsutakse slick rehvideks. Mida laiemad on rehvid, seda suurem on rehvi kontaktpunkt teega ning seda parem on haarduvus.

Seda tüüpi rehviga oma lubatud sõita vaid ringrajal. Maanteel liiklemine on keelatud. Küll aga on olemas semi-slick soontega rehvid, millega maanteel liiklemine on lubatud.

Rehviliidri laos on saadaval järgmised semi-slick rehvid:

Eelis : Kümneid kordi parem haarduvus, auto justkui oleks tee külge liimitud .
Puudus : Sõiduki veermik võib deformeeruda, kui ta ei ole piisavalt tugev.

Seega tuleb olla ettevaatlik ning valida sõidukile piisavalt sügava struktuuriga ning piisavalt laiad rehvid

rehv kuival teekattel

Märg teekate

Sellel teekattel ei ole kõige olulisem haarduvus, vaid veehajutamise omadus, mis vähendab vesiliu ohu riski. Rehvistruktuurist sõltub seega väga palju. Kõige tõhusam on V-kujuline rehvistruktuur.

Eelis : Suurepärane veehajutusvõime.
Puudus : Väiksem haarduvus, kuna rehvimustri tõttu on rehv kitsam.

rehv niiskel teekattel

Lumine teekate

Ekstreemsetel puhkudel tuleks kasutada lumekette. Kui temperaatur on alla 10 kraadi ei ole suvrehvid enam tõhusad.

Talverehvidel on lamellidepõhine struktuur, mis parandab haarduvust teepinnaga.

Eelis :. Nende rehvidega võib talvel stressi lumistel teedel unustada.
Puudus : Sellel rehvil on väiksem haarduvus kuival teekattel. Lisaks kulub ta ruttu, kui teda kasutada kogu aasta vältel.

rehv lumine teekate