Otsinguks klikkige siia

Kuidas hoiustada mitte kasutuses olevaid rehve ?

Olete otsustanud soetada endale talverehvid ? Valmis talvele ja külmale vastu astuma ?

Kus hoiustada suverehve tavleperioodil? Lihtsam oleks küsida, et kuhu neid kindlasti panna ei tohiks, lastetuppa ( suur purunemisoht), kööki, (kontakt rasvaste ainetega, kõrge temperatuur) või vannituppa (niiskus).

Siin on mõned nõuanded hoiustamiseks ideaalsetes tingimustes.

Rehvid ei ole tehtud pikaajaliseks hoiustamiseks. Üldjuhul võib juba mõnekuine hoiustamine rehvidele halvasti mõjuda.

Eemaldatud rehvide hoiustamine

Rehvid peavad olema kaitstud päevavalguse ees (osoonil on kummile korrosiooni tekitav mõju) ning hoiustatud madalal temperatuuril. Ruumis peab olema hea ventilatsioon (ilma tuuletõmbuseta).

Kindlasti on kõige olulisem, et rehve hoiustataks õigel temperatuuril.

Rehvid peavad olema vertikaalses asendis, et vältida deformatsioonide teket. Neid ei tohi üles ripudata ega külgedele virnastada.


Kui te asetate rehvide vahele valgeid silte, siis olge kindled, et rehv ei muuda valgega kokkupuutes värvi.

Rehvid võib ka niiskuse ja tolmu eest kaitsmiseks pakendada plastkotti. Kuid veenduge, et koti sisse ei jää õhku.

Sisekummita rehvid peavad hoiustamisel olema pooltühjad.

Rehvi paigaldamisel veenduge, et rehvi siseosas olevad metallkihid ning ventiil ei ole saanud niiskuse poolt kahjustatud.

Eemaldatud rehve tuleb hoiustamisel regulaarselt ümber pöörata, et nad liiga kaua ühe külje peal ei oleks.

Veljel olevate rehvide hoiustamine

Rehve on kindlasti parem hoiustada veljel kui ilma veljeta. Kindlasti peaks sel juhul olemas olema ka asendusveljed. Sel juhul tuleb rehve hoiustada külje peal ning mitte vertikaalasendis. Erinevalt velgedeta rehvidest võib velgedega rehve üles riputada.


Eelised : hoiustamine ei põhjusta rehvi deformatsiooni.

Kas lamenenud rehv on kasutuskõlblik ?

Lamenemine, mis järgneb pikale hoiustamisperioodile (rohkem kui 6 kuud) võib viia taastumatute kahjustusteni.

Mõned rehvid on tundlikumad kui teised :

  • Kõrge kiirusindeksiga rehvid on lamenemisfenomenile vastuvõtlikumad kummis oleva nailoni elastsuse tõttu.
  • Kitsa profiiliga rehv on samuti lamenemisele vastuvõtlikum.
  • Kui rehv asetseb veljel, tuleb see vastupidavuse taastamiseks rõhuga täita.

Kindlasti tuleb rehvid enne hoiustamist märgistada, (esirehv vasak, esirehv parem, jne) et kinni pidada rehvide rotatsiooni põhimõttest.

Autole paigaldatud rehvide hoiustamine

Juhul kui hoiustate rehve mittekasutuses oleval autol, siis tuleks autot iga 3. kuu tagant liigutada ning rehvirõhku tõsta 25% võrra.

Kui rehvid on hoiustatud mittekasutusesolevale autole, tuleb kindlasti autot iga kolme kuu tagant liigutada, et vältida rehvide lamenemise riski.