Me teame juba, et kui turvisemustri jääksügavus on väiksem kui 1.6mm, tuleb õnnetuse vältimiseks rehvid koheselt vahetada.
Kuid kas on olemas ka teisi kriteeriume, mille põhjal rehvide vahetamise otsus teha? Kas rehvitootjate poolt määratud 5. aastane kasutusiga tähendab, et rehv tuleb kohe peale seda välja vahetada?
Teie rehvi kasutusiga on suurel määral korrelatsioonis teie sõiduki kasutussageduse ning ilmastikutingimustega. Kui kõik soodsad tingimused on koos, võib rehvi eluiga ületada 5. aastat ning 60 000 kilomeetrit. Sellise tulemuse saavutamiseks peab toimima koostöö järgmiste tegurite vahel:
Isegi kui kõik need tingimused on täidetud, rikneb rehvikumm aastate jooksul ning rehvikülgedel ning struktuuris võib näha pragusid.
Rehvid seisavad pidevalt silmitsi raskete katsumustega, nad peavad vastu pidama temperatuuri kõikumistele, sõitmistakistustele, reostusele, piduritolmule, jne. Kõik need faktorid ründavad rehvikummi hoolimata ka kaitsekihist, mis kantakse rehvidele enne nende kasutussevõtmist. Kõige tavalisemaks ja nähtavamaks vigastuseks ongi elastsuse kadumine, mis viib omakorda rehvide pragunemiseni. Pragude ilmnemist on võimalik tänu sagedasele rehvide kasutamisele edasi lükata.
Kui tegemist on pealmiste pragudega ei tekita see teile otseselt mingit ohtu. Samas tõestavad ka kõige väiksemat praod, et rehvi kulumisaste on suur. Elastsuse kadumine mõjutab rehvide töövõimet. Seejärel tuleb need kindlasti asendada.