Otsinguks klikkige siia

Purunemine : kas parandada või vahetada

Ei ole midagi ebameeldivamat kui enne teele asumist märgata, et rehv on purunenud. Või kuulda veidrat lõpukorraoleva rehvi häält suurel kiirusel kiirteel sõites. Õnneks on 50-aastaga toimunud suured muudatused. Rehvid ei purune enam nagu vanasti, kaasaegsed tehnoloogiad, nagu runflat või tubeless aitavad suuremaid ebameeldivusi ära hoida. Isegi standardrehvid on korrektse vastupidavusega.

Siit leiate järgmise info:

Purunemise peamised põhjused

Võõrkeha : võõrkeha sattumisel turvisesse hakkab rehv rõhku kaotama. Tavaliselt on seda tüüpi purunemise põhjustajaks naelad, kruvid, klaasikillud, teravad kivikesed.

Ebanormaalne rehvirõhk : erinevalt populaarsetest müütidest ei ole kõige ohtlikum rehvi ülerõhk, vaid hoopis alarõhk. Alarõhk rehvis võib kahjustada rehvi sisestruktuuri ning veeretakistust. Purunemise risk on väga suur ning raskesti tuvastatav.

Mida teha purunemise korral?

Rehvi purunemine ei tähenda, et iga hinna eest tuleb rehv vahetada, kõige olulisem on valida kõige sobivam lahendus õnnetuse ärahoidmiseks.

Tihti kiputakse koheselt seisma jääma, kui tunda on rehvi purunemist ning sõiduki juhitavus raskendatud. Kuid äkilise rõhukao korral, isegi purunemise korral, tuleks hoopis kergelt kiirendada, et säilitada peatumisel auto juhitavus.

Mida kauem te katkise rehviga sõidate, seda väiksem on rehvi eduka parandamise töenäosus.

Purunemisvastane vaht või tagavararatta kasutamine

Purunemisvastane vaht

Tubeless (sisekummita) rehvi on ajutiselt võimalik parandada purunemisvastase vahuga, kui kahjustused ei ole liiga suured. Vaht võimaldab ajutiselt augu täita ning kinni katta.

Kõigepealt tuleb lokaliseerida auk, seejärel eemaldada võõrkeha ning täita auk vahuga. Kui rehv on parandatud, tuleb sõitmist jätkata aeglasel kiirusel.

Tagavararatas

Ajutiste lahenduste mittetoimimise puhul, on soovitatav kasutada tagavararatast. Siiski tuleks seejärel regulaarselt kontrollida vahetusrehvi rõhutaset.

Ratta vahetamiseks, pange kõigepealt peale käsipidur ning seejärel lükake auto immobiliseerimiseks sisse käik.

Keerake lahti velgede poldid, tõstke auto tungraua abil ülesse ning eemaldage ratas. Paigaldage seejärel tagavararatas ning keerake poldid kinni. Kui olete auto alla lasknud, keerake poldid veelkord üle.

Tagavarararatta maksimaalne sõidukiirus tohib olla 80 km/h ! Kindlasti on tegemist lühiajalise asenduslahendusega.

Kuidas olla kindel, et rehv on hästi parandatud?

Kui teil just ei ole täiuslikku paranduskomplekti ning teadmisi, siis tuleks esimese asjana pöörduda remonditöökotta.

Mõned töökojad võivad rehviparanduse eest küsida hinge hinda.

Rehvi tuleks parandada järgmiselt :

  • Kahjustuse täpne ulatus tuleb kindlaks teha.
  • Sisemembraani veekindlus peab olema taastatud.
  • Võõrkeha poolt tekitatud auk täidetud.

Et kindlaks teha kahjustuste ulatus, tuleb kindlasti rehv veljelt eemaldada ning analüüsida nii väliseid kui ka sisemisi kahjustusi. Mõnikord võib väljaspoolt korras tunduv rehv osutuda kasutuskõlbmatuks sisemiste kahjustuste tõttu.

Lihtsalt augu täitmine ei garanteeri, et õhk rehvist välja ei pääse. Auku võib samuti sattuda niiskust, mis omakorda võib tekitada metallosade korrosiooni.

Rehvi korrektseks parandamiseks tuleb rehvi sisemembraan mustusest puhastada selleks ette nähtud vedelikuga, mis tagab veekindluse ning õhu läbipääsmatuse. Ning alles seejärel tuleb auk täita.

Runflat tehnoloogia

Runflat rehvide tootmisega alustas Michelin (PAX) ning tänapäeval valmistavad neid enamus suuri rehvitootjaid. Neil on külgedel spetsiaalne jäik tugevdus, mis aitab rehvi purunemisel hoida sõiduki tasakaalu. Rehvi purunemisel on võimalik väiksemal kiirusel (80km/h) sõita kuni lähimasse remonditöökotta. Runflat rehvidel on rehvi külgedel (olenevalt tootjast) järgmised tähised : ZP, SSR, ROF, EMT, RFT ja BSR.

Mida vältida rehvide asendamisel

Kas runflat rehve tohib asendada klassikaliste rehvidega ?

See on võimalik, kuid tähelepanu tuleb pöörata järgmistele aspektidele :

  • Teil peab kindlasti kaasas olema paranduskomplekt ning tagavararatas.
  • Kui teie sõiduk on reguleeritud runflat rehvide kasutamiseks, siis võib tavaliste rehvide kasutamine esile kutsuda tasakaalu kadumise (vaadake artiklit vedrustamata massid rohkema info saamiseks).

Kas klassikalisi rehve tohib asendada runflat rehvidega?

Ei ning seda mitmel põhjusel :

  • Klassikalistel rehvidel puudub rehvirõhu kontrollsüsteem.
  • runflat rehvid kaaluvad rohkem kui tavalised rehvid ning see võib halvasti mõjutada teie auto juhitavust.
  • runflat rehve tohib paigaldada vaid runflat velgedele, (foto paremal allpool) millel on jõulisemad reljeefid ning mis hoiavad ära rõhukaotuse.

Kas tohib vahetada vaid purunenud rehvi?

Samal sillal peab olema sama kulumissügavus (5 mm erinevus kõige sügavamate soonte vahel) ning sama rehv (sama profiil, sama läbimõõt). Seega tuleb enamus juhtudel vahetada 2 rehvi korraga.

Neljaveoliste autode puhul on soovitatav vahetada kõik 4 rehvi, sest vaid ühe rehvi vahetamine võib tekitada stabiilsuskontrollsüsteemis häire. See võib mõnedel juhtudel sõidukile tekitada olulisi kahjustusi. Ühe rehvi võib asendada juhul, kui kõik teised 3 rehvi on uued või praktiliselt uued.