Otsinguks klikkige siia

"Tyre heat cycle" : temperatuuri tõusu tsükkel

Hoolimata suurest progressist, mis on aset leidnud nii mehaanika kui aerodünaamika vallas, on rehvid sellegipoolest väga õrnad. Soojenemistsükkel aitab rehve muuta jõulisemaks ning pikendada nende kasutusiga.

Mis on rehvi soojenemistsükkel ?

Sellega määratakse kindlaks võistlusrehvi kasutusea pikkus. See on ajavahemik, mille vältel rehv sõidab kuni järgmise puhkehetkeni. See tähendab, et hetk, mil ta on külm, seejärel soojeneb ning siis on jälle puhkeasendis.

Kuidas soojenemistsükkel mõjutab rehvi kasutusea pikkust?

Kui rehv tuleb tootmisest on vajalik nö sissesõitmisperiood, et tagada optimaalne sooritusvõimekus. Võistlusspordi rehvide puhul ei ole molekulidevahelised seosed kummisegus ühtlased. On olemas nii nõrgad kui ka tugevad seosed ning eesmärgiks on vabaneda nõrkadest seostest, sest need tekitavad enneaegset kulumist.

Kuidas tugevdada rehvi struktuuri ?

Soojenemistsükleid on sama palju erinevad kui on erinevaid rehvi kasutuse võimalusi. Kõige tähtsam on esimene tsükkel. Parima tulemuse saavutamiseks on oluline järgida järgmisi juhiseid

Esimene soojenemistsükkel peab olema progressiivne, kiirendada tuleb järk-järgult ning ei ole soovitatav teha järske manöövreid.

Soojenemisaeg kestab umbes 10-15 minutit. Tehke mõned ringid liigselt kiirust tõstmata. Viimasel ringil peaks saavutama maksimaalse kiiruse ja temperatuuri. Burns ja donuts on keelatud.

Kui rehv on puhkehetkel, ei tohi temaga rohkem järgmise 24h jooksul sõita. Tänu temperatuuri tõusule esimesel sõidul on nõrgad molekulide vahelised lülid nüüdseks elimineeritud.

Puhkehetkel kummi molekulid tekitavad tugevaid molekulide vahelisi lülisid (süsteemi entroopia).

Juhul kui te alustate järgmise soojendustsükliga liiga vara, ei ole rehvil aega taastuda ning see võib omakorda viia kasutusea lühenemiseni.