Autorehvid

Rehvide kulumine

1. Lubatud sügavus ning kulumisjäljed

Euroopa reglementatsiooni järgi on lubatud turvisemustri sügavus minimaalselt 1,66 mm. See võib riigiti pisut erineda. See on minimaalne turvisemustri sügavus, mis tagab tõhusa vee evakuatsiooni.

Rehvi soonte kulumisastme järgi on võimalik kindlaks teha, millal on õige aeg rehvide vahetamiseks.

rehvi kulumisjäljed

Kulumisjälgede hindamiseks on ka teisi võimalusi :

  • Digitaalselt graveeritakse turvisele numbrid, mis aja jooksul kuluvad.
  • Värvi muutumine. Rehvi sisekumm muutub rehvi kulumise korral neeonoranžiks.
  • Sügavusmõõtur (saab osta kõikidest autoesindustest)

2. Rehvide kulumine : probleemide diagnostika

Ebatavalise kulumise korral tuleb kindlaks teha, mis on selle põhjustajaks. Tihti on see seotud vale rehvirõhuga (ala-ja ülerõhk) või muude faktoritega (mehaaniline probleem - joondamine, tasakaalustamine, vedrustus, ülekanne). Kõik need nähtused võivad põhjustada enneaegset kulumist.

KulumisprobleemidPõhjused
Rehviõlad (turvise välimised osad) kuluvad kiiremini kui rehvi keskkoht.

rehviõlg
Alarõhk
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni
Kurvide võtmine suurtel kiirustel
Mitte kokkusobivad veljed ja rehvid
Turvise keskkoht kulub kiiremini kui rehviõlad.

turvise kulumine
Alarõhk
Halvasti sobivad veljed ja rehvid
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni
Üks rehvi külg kulub kiiremini kui teised.

ebanormaalne rehvi kulumine
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni
Halvasti joondatud rattad, geomeetria või paralleelsuse probleem
Üks või mitu kohta kuluvad kiiremini.

ebanormaalne rehvi kulumine
Siduvate osade halb seisukord ja vedrustus
Rehvide vale tasakaal
Järsk pidudramine käivitamisel
Alarõhk
Diagonaalne kulumine

diagonaalne kulumine
Halvasti joondatud ratas, geomeetria või paralleelsuse probleem.
Alarõhk
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni
Rehvide vale tasakaal

3. VAI (Visual Alignment Indicator) eelised

Viga paralleelsuses võib tekitada rehvi enneaegse kulumise. VAI süsteemi abil saab ilma elektroonikata kindlaks teha paralleelsusega seotud vead. VAI koosneb 5-st lamellkummist, mis asetatakse rehvi õlgadele. Pärast paari tuhandet kilomeetrit tuleks võrrelda kulumisastet mõlemal sillal.

VAI

Sissesõitmine

Kas rehv tuleb sisse sõita?

Jah, kerge sissesõitmine on väga oluline.

Rehvid kaetakse tootmise käigus libestava ainega, mis aitab rehvi vormist eemaldada. Rehvi soetades on rehvil seda ainet veel võimalik märgata.

Seetõttu tuleb rehvi sissesõites esimestel kilomeetritel (200km-400km) sõita mõõduka kiirusega.

Sõltuvalt margist ja profiilist, käitub iga rehv isemoodi, võtke aega, et oma rehvidega harjuda.

Sissesõidul vältige järsku pidurdamist ning kiirendamist.

Jätkake sirvimist ilma nõusolekuta >
Teave küpsiste ja muude jälgijate kohta
Rehviliider.ee (AD TYRES) ja tema partnerid (Google, Hotjar, Microsoft) kasutavad küpsiseid ja muid jälgijaid (Web Storage) saidi nõuetekohase töötamise tagamiseks, saidil navigeerimise lihtsustamiseks, statistiliste mõõtmiste tegemiseks ja reklaamikampaaniate isikupärastamiseks. Küpsised ja muud jälgijad salvestatakse teie seadmesse ja võivad sisaldada isikuandmeid. Me ei paiguta ühtegi küpsist ega muud jälgijat teie seadmesse ilma teie vaba ja teadliku nõusolekuta, v.a need, mis on vajalikud saidi nõuetekohaseks töötamiseks. Me säilitame teie valiku 6 kuuks. Te võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, minnes küpsiste ja muude jälgijate lehele. Te saate saidi kasutamist jätkata ilma andmata nõusolekut küpsiste ja muude jälgijate teie seadmesse paigutamiseks. Keeldumine ei takista juurdepääsu teenustele AD TYRES. Lisateabe saamiseks vaadake küpsiste ja muude jälgijate lehte.
Küpsiste isikupärastamine
LiveChat