Euroopa reglementatsiooni järgi on lubatud turvisemustri sügavus minimaalselt 1,66 mm. See võib riigiti pisut erineda. See on minimaalne turvisemustri sügavus, mis tagab tõhusa vee evakuatsiooni.
Rehvi soonte kulumisastme järgi on võimalik kindlaks teha, millal on õige aeg rehvide vahetamiseks.
Kulumisjälgede hindamiseks on ka teisi võimalusi :
Ebatavalise kulumise korral tuleb kindlaks teha, mis on selle põhjustajaks. Tihti on see seotud vale rehvirõhuga (ala-ja ülerõhk) või muude faktoritega (mehaaniline probleem - joondamine, tasakaalustamine, vedrustus, ülekanne). Kõik need nähtused võivad põhjustada enneaegset kulumist.
Kulumisprobleemid | Põhjused |
---|---|
Rehviõlad (turvise välimised osad) kuluvad kiiremini kui rehvi keskkoht. |
Alarõhk |
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni | |
Kurvide võtmine suurtel kiirustel | |
Mitte kokkusobivad veljed ja rehvid | |
Turvise keskkoht kulub kiiremini kui rehviõlad. |
Alarõhk |
Halvasti sobivad veljed ja rehvid | |
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni | |
Üks rehvi külg kulub kiiremini kui teised. |
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni |
Halvasti joondatud rattad, geomeetria või paralleelsuse probleem | |
Üks või mitu kohta kuluvad kiiremini. |
Siduvate osade halb seisukord ja vedrustus |
Rehvide vale tasakaal | |
Järsk pidudramine käivitamisel | |
Alarõhk | |
Diagonaalne kulumine |
Halvasti joondatud ratas, geomeetria või paralleelsuse probleem. |
Alarõhk | |
Ammu ei ole läbi viidud rehvide permutatsiooni | |
Rehvide vale tasakaal |
Viga paralleelsuses võib tekitada rehvi enneaegse kulumise. VAI süsteemi abil saab ilma elektroonikata kindlaks teha paralleelsusega seotud vead. VAI koosneb 5-st lamellkummist, mis asetatakse rehvi õlgadele. Pärast paari tuhandet kilomeetrit tuleks võrrelda kulumisastet mõlemal sillal.
Jah, kerge sissesõitmine on väga oluline.
Rehvid kaetakse tootmise käigus libestava ainega, mis aitab rehvi vormist eemaldada. Rehvi soetades on rehvil seda ainet veel võimalik märgata.
Seetõttu tuleb rehvi sissesõites esimestel kilomeetritel (200km-400km) sõita mõõduka kiirusega.
Sõltuvalt margist ja profiilist, käitub iga rehv isemoodi, võtke aega, et oma rehvidega harjuda.
Sissesõidul vältige järsku pidurdamist ning kiirendamist.