Otsinguks klikkige siia

Tramlining : auto "kiskumine"

Võib-olla olete tundnud, et rool pisut väriseb ning et hakaksite justkui sõiduki üle kontrolli kaotama?

Seda nähtust nimetatakse inglise keeles sõnaga "tramlining" ning selle puhul kipuvad rehvid sõitma nö mööda rööpaid (nagu trammi puhul).

Õnneks kestab see tunne vaid mõned sekundid. Eriti võib seda tunda halvasti hooldatud teedel. Sellistel teedel sõitmisel tuleks kindlasti tramliningu tekke ohtu vähendada.

Rehvide mõju

Nagu te olete juba tänu meie veebilhele aru saanud, ei ole rehvid pelgalt "sussid", mis suvaliselt velgedele peale tõmmatakse.

Rehvi omadused määravad ära sõiduki käitumise ning võivad esile kutsuda "tramliningu".

Mis võib põhjustada tramliningu teket :
  1. Väheste soontega rehvid on tavaliselt sellele nähtusele vastuvõtlikumad. Seda seletab asjaolu, et sportrehvide puhul on rehvi kontaktpind teekattega suurem kui sõiduauto rehvi puhul. Seega on need vastuvõtlikumad teekatte defektidele.
  2. Mida laiem on rehv, seda parem on haarduvus ning seda suurem on vastuvõtlikkus tramliningule.
  3. Teljevahe, mis vastab samal sillal olevate rataste kaugusele võib samuti tramliningu teket mõjutada. Mida suurem on vahe, seda suurem on haarduvus ning seda suurem on tramliningu tekkimise oht.
  4. Ka vedrustus võib siinkohal rolli mängida. Vahel piisab vedrustuses mõningate osade vahetusest, et tramliningu riski vähendada.
  5. Negatiivne rattakalle soodustab samuti tramliningu teket.
  6. Runflat rehvid soodustavad samuti tramlingiu teket rehvide jäikuse tõttu, mis omakorda mõjutavad vedrustust ning juhitavust.