Otsinguks klikkige siia

Võidusõidurehvide rõhk

Allpoolt leiate võidusõidurehvide rõhkude tabeli. Kindlasti ei ole need rehvid mõeldud maanteesõiduks.

Rõhutasemed on soovituslikud. Kogemustega juht võib rõhku vastavalt oma eelistustele muuta. Rõhk peab olema reguleeritud 0.15 baarilise täpsusega.

DOT märgistusega rehvide kulumise vältimiseks ei tohi rõhk olla liiga madal. Alarõhu tõttu võib tekkida väike ringikujuline kulumismärk rehvi õlal. Õige rõhuga vähendate kulumise riske.

Kõige rohkem mõjutab ühtlast kulumisastet juhi käitumine ja sõidustiil.

Sõiduki tüüpVeduRõhk
Veojõud eesEes2.4 / 3.15 baari
Taga2.1 / 2.8 bar
Esivedu/Veojõud tagaEes2.4 / 3.15 baari
Taga2.1 / 2.8 bar
Tagavedu/ Veojõud tagaEes2.4 / 3.15 baari
Tagavedu2.4 / 2.8 baari

Kuidas vähendada/suurendada üle-ja alajuhitavust?

Allolev tabel näitab, kuidas reguleerida auto geomeetriat võistlusrehvi puhul. Neid rehve ei tohi kasutada maanteel, need on mõeldud vaid ringrajal kasutamiseks

Reguleerimine Vähenda alajuhitavust Vähenda ülejuhitavust
Esirehvi rõhk Madalam Kõrgem
Tagarehvi rõhk Kõrgem Madalam
Esirehvi laius Suurem Väiksem
Tagarehvi laius Väiksem Suurem
Esirehvi kalle Positiivsem Negatiivsem
Tagarehvi kalle Negatiivsem Positiivsem
Pöörtelje kalle esiratas Avatum Vähem avatum
Pöördtelje kalle tagaratas Vähem avatum Avatum
Kokkujooks esiratas Positiivsem Negatiivsem
Esivedrustus Pehmem Tugevam
Tagavedrustus Tugevam Pehmem
Stabilisaatori tugivarras esimene Pehmem (peenem) Jäigem
Stabilisaatori tugivarras tagumine Jäigem (paksem) pehmem
Massi jagunemine Rohkem kaalu ees Rohkem kaalu taga

Sõit vihmase ilmaga

Kuival teel on soovitatav tõsta rehvide rõhku 0.4-0.7 baari võrra, selleks et vältida vesiliu tekkimise ohtu.

Vesiliug tekib kui rehvi ja teekatte vahel tekib veepadi ning autol kaob veojõud.

Rehvi rõhu suurendamine muudab rehvi külge ümaramaks ning vähendab kalde amplituudi.

Kontaktpind muutub väikeseks ning kitsaks. Rehvimuster on puhas ning rehv suudab optimaalselt vett hajutada.