
Allpoolt leiate võidusõidurehvide rõhkude tabeli. Kindlasti ei ole need rehvid mõeldud maanteesõiduks.
Rõhutasemed on soovituslikud. Kogemustega juht võib rõhku vastavalt oma eelistustele muuta. Rõhk peab olema reguleeritud 0.15 baarilise täpsusega.
DOT märgistusega rehvide kulumise vältimiseks ei tohi rõhk olla liiga madal. Alarõhu tõttu võib tekkida väike ringikujuline kulumismärk rehvi õlal. Õige rõhuga vähendate kulumise riske.
Kõige rohkem mõjutab ühtlast kulumisastet juhi käitumine ja sõidustiil.
Sõiduki tüüp | Vedu | Rõhk |
---|---|---|
Veojõud ees | Ees | 2.4 / 3.15 baari |
Taga | 2.1 / 2.8 bar | |
Esivedu/Veojõud taga | Ees | 2.4 / 3.15 baari |
Taga | 2.1 / 2.8 bar | |
Tagavedu/ Veojõud taga | Ees | 2.4 / 3.15 baari |
Tagavedu | 2.4 / 2.8 baari |
Allolev tabel näitab, kuidas reguleerida auto geomeetriat võistlusrehvi puhul. Neid rehve ei tohi kasutada maanteel, need on mõeldud vaid ringrajal kasutamiseks
Reguleerimine | Vähenda alajuhitavust | Vähenda ülejuhitavust |
---|---|---|
Esirehvi rõhk | Madalam | Kõrgem |
Tagarehvi rõhk | Kõrgem | Madalam |
Esirehvi laius | Suurem | Väiksem |
Tagarehvi laius | Väiksem | Suurem |
Esirehvi kalle | Positiivsem | Negatiivsem |
Tagarehvi kalle | Negatiivsem | Positiivsem |
Pöörtelje kalle esiratas | Avatum | Vähem avatum |
Pöördtelje kalle tagaratas | Vähem avatum | Avatum |
Kokkujooks esiratas | Positiivsem | Negatiivsem |
Esivedrustus | Pehmem | Tugevam |
Tagavedrustus | Tugevam | Pehmem |
Stabilisaatori tugivarras esimene | Pehmem (peenem) | Jäigem |
Stabilisaatori tugivarras tagumine | Jäigem (paksem) | pehmem |
Massi jagunemine | Rohkem kaalu ees | Rohkem kaalu taga |
Kuival teel on soovitatav tõsta rehvide rõhku 0.4-0.7 baari võrra, selleks et vältida vesiliu tekkimise ohtu.
Vesiliug tekib kui rehvi ja teekatte vahel tekib veepadi ning autol kaob veojõud.
Rehvi rõhu suurendamine muudab rehvi külge ümaramaks ning vähendab kalde amplituudi.
Kontaktpind muutub väikeseks ning kitsaks. Rehvimuster on puhas ning rehv suudab optimaalselt vett hajutada.