Autorehvid
Mootorrattarehvid
ATV rehvid
Plekkveljed
Alumiiniumveljed
Velgede komplekt + rehvid
Lumeketid
Tasakaalustamine
Rehvide täitmine
Tööriistad ja tugiseadmed
Parandamine
Akud
Õlid
Tarvikud
Rehvirõhuandurid
Monteerimine – Pingutamine
Lisandid ja muud vedelikud
Juhend
Kättetoimetamine ja paigaldamine
Äriklient
Minu konto
Kontakt
Autoelamu rehvid tunneb ära "CP" märgisest rehviküljel. Need rehvid on töötatud spetsiaalselt välja suurte koormuste kandmiseks ning on talverehvidest vastupidavamad.
Pöörake tähelepanu õigele rehvirõhule. Puudulik rehvirõhk vähendab rehvide koormustaluvust. Raskete sõidukite nagu näiteks autoelamute korral võib see turvist pöördumatult kahjustada.
"CP" rehvid autoelamu tagasillal võidakse pumbata täis ülerõhuni 0,75 baari. Kui kasutusjuhendis ei ole teisiti näidatud, täidetakse esirataste rehvid rõhuni 4,75 baari ja tagarataste rehvid rõhuni 5,5 baari. Turvise kahjustamist sellega ei kaasne, kuna "CP" rehvid on töötatud välja pidamaks vastu ka kõrgetel rehvirõhkudel.
Kõige nõutavamad mõõdud:
Seiklustesse sukeldumine ja puhkuse ajal head põgenemised on Graal kõigile reisihuvilistele matkaautode omanikele. Selleks, et mitte teeserva kinni jääda ja oodata abi saabumist, on parem kontrollida oma rehvide seisukorda. Sobivate ja heas seisukorras rehvidega varustamine on minimaalne nõue muretult reisimiseks. Avastage selles juhendis, mida pakub teile Rehviliider.ee, kasulikke nõuandeid oma matkaauto rehvide valimiseks ja kuidas oma investeeringust pikka aega kasu saada.
Matkaauto on raskem kui tavaline sõiduauto. See mitmekülgne transpordivahend on varustatud ka rändelise eluasemena (köök, vannituba, tualett...). Seetõttu on vajalik, et sellel oleksid rattad, mis suudavad kanda rasked koormused.
Sellepärast on tootjad välja töötanud vastupidavamad ja tugevamad rehvid. Klassifitseeritud kui tarbesõiduk, on matkaauto varustatud vaikimisi rehvidega, millel on märgistus C. Need on heakskiidetud ja soovitatavad rehvid tarbesõidukitele ja kaubikutele. Kuid matkaautod kannavad palju suuremaid koormusi kui need sõidukikategooriad. Seetõttu on mõistlikum valida tugevdatud rehv, millel on märgistus CP.
Tõepoolest, matkaauto rehvid, millel on märgistus CP, kohanevad palju paremini selle puhkusesõiduki poolt esitatavate nõuetega, mille kaal võib ulatuda 3,5 tonnini. Mitte ainult ei talu nad suuremat survet (kuni 5,5 baari), vaid võimaldavad ka pikki reise rahulikult läbida. Seega on see ideaalne valik.
Matkaauto rehve on palju erinevaid: suurused, kiirus- ja koormusindeksid, kaubamärgid... Seega ei valita mudelit juhuslikult. Siin on mõned nõuanded, mis aitavad teil valida rehvimudeli, mis sobib teie matkaautoga ideaalselt.
Et mitte osta oma sõidukile liiga väikeseid või liiga suuri rehve, võib teid juhendada märge, mis asub teie rehvide küljel. See on järgmine: 195/65 R15 91V (see on näide).
Arv 195 tähistab siis rehvi laiust millimeetrites. Arv 65 on selle kõrgus, mis on väljendatud laiuse protsendina. Täht R tähendab, et see on radiaaltüüpi. Heitke siis pilk sellele märgisele ja tellige mudelid, millel on samad mõõtmed.
Kõigil matkaautodel pole sama suurust. Kui mõned sõidukid võivad kaaluda üle 3,5 tonni, on teised palju kergemad. Rehvid, mis ei suuda sõiduki kaalu kanda, võivad liikluses lõhkeda ja seada ohtu teie elu. Selle vältimiseks võtke arvesse tootja soovitatud koormusindeksit, et teha oma valik.
Koormusindeks on rehvi poolt kantava kaalu (kg) näitaja. Samuti tuleb järgida kiirusindeksit. See konstant on maksimaalne kiirus, millega rehv saab heades tingimustes sõita.
Kust leida nende kahe indeksi väärtused? Vaatleme endiselt eespool mainitud näidet. Number, mis eelneb tähele V (91), näitab koormusindeksit. Indeks 91 tähendab, et ratas ei saa kanda rohkem kui 615 kg.
Kiirusindeksit esindab üks või mitu tähte (siin V, mis tähendab, et rehvi kiirus ei tohi ületada 240 km/h). Lisateavet nende kahe parameetri kohta leiate meie koormus- ja kiirusindeksite juhendist.
Talv ja selle piirangud on paratamatud. Kui peate oma matkaautoga sel hooajal liikuma, peate selle ratastele panema talverehvid. See on spetsiifiline rehvikategooria, mille tunneb kergesti ära märgistuse 3PMSF (kolme mäetippu ümbritsev lumehelves) järgi küljel.
Talverehvid on loodud vastu pidama külma aastaaja rasketele tingimustele. Nad tagavad suurema sõiduohutuse ja hoiavad ära tee äärest väljasõidud ja libisemised. 3PMSF rehvide kasutamine pole Prantsusmaal kohustuslik. Kuid mõnedes Euroopa riikides (näiteks Saksamaal) nõuab seadus talvehooajal lumiste või jäiste teede korral nende kasutamist.
Kui olete nomaad ja sõidate aastaringselt, leiate, et All Season rehvid on praktilisemad. Mitmekülgsed, nad kohanevad optimaalselt suvise asfaldi ja keeruliste maastike nõuetega. Need rehvid taluvad ka külma, pakkudes rahuldavaid tulemusi. Siiski pole need 4S mudelid mõeldud äärmusliku talve mõjude talumiseks. Talvel on nad vähem efektiivsed kui talverehv ja suvel on sama, kui neid võrrelda tavalise matkaauto rehviga. Kuid kui te ei seikle mägedes ja väga jäistel radadel külma aastaajal, on see hea kompromiss.
On väga raske olla kategooriline matkaauto rehvide eluea osas. Arvesse tuleb võtta mitmeid parameetreid, sealhulgas kasutamise sagedust, läbitud teid, hooldust...
Arvestada tuleb:
Kuidas lugeda rehvi valmistamiskuupäeva, saate lugeda meie artiklit rehvide DOT-i kohta.
Lisaks nõuab seadus rehvi vahetamist, kui see jõuab kulumisnäitajani. Kui teil on kahtlusi, laske oma sõiduki rattad professionaalil üle vaadata, et ta teid juhendaks.
Arvatakse, et matkaautot kasutatakse aastas keskmiselt 17 korda. Sellest hoolimata kipuvad paljud matkaauto omanikud sõiduki hooldust eirama. See on siiski vajalik kõigi autode pikaealisuse jaoks. Mida teha, et vältida matkaauto rehvide enneaegset kulumist ja pikendada nende eluiga? On vaja:
Siin on veel üks nipp, mida võiksite proovida: esirataste ja tagarataste vahetamine. Kuna esirattad täidavad nii mootori kui ka juhtimise funktsioone, kuluvad need üldiselt kiiremini. Nende vahetamine tagumistega iga 10 000 kilomeetri järel võib tõesti pikendada nende eluiga. Veenduge siiski, et järgite koormusindekseid.