Autorehvid
Mootorrattarehvid
ATV rehvid
Plekkveljed
Alumiiniumveljed
Velgede komplekt + rehvid
Lumeketid
Tasakaalustamine
Rehvide täitmine
Tööriistad ja tugiseadmed
Parandamine
Akud
Õlid
Tarvikud
Rehvirõhuandurid
Monteerimine – Pingutamine
Lisandid ja muud vedelikud
Juhend
Kättetoimetamine ja paigaldamine
Äriklient
Minu konto
Kontakt
Temperatuuril alla 7 °C on talverehvid suverehvidest tõhusamad.
Talverehvide valik on töötatud spetsiaalselt välja pidamaks vastu külmades oludes ja eesmärgiga tagada haarduvus ning stabiilsus ka kõige karmimates ilmastikutingimustes: kiilasjää, lumi, sademed jne. Rehvi turvis ei muutu temperatuurivahemikus +7 °C kuni -40 °C külmakangeks, võimaldades seeläbi turvalise liiklemise jätkamist ka külmades oludes.
Lisaks kummi erisegule on sellel rehvil ka sügavam rehvimuster ning lisaks on rehv lamellidega, tagades rehvi optimaalse jõudluse ka temperatuuril alla 7 °C:
Märgistus 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake) seisneb ainsas tüübikinnituses, mis tagab teie talverehvide jõudluse ja mis võimaldab teile määrustepärase osalemise liikluses, kui sellega on kehtestatud perioodiline talverehvide kasutamise kohustus.
Märgistus M+S on tuletatud sõnadest "mud" ja "snow" (muda ja lumi) ning see näitab, et teie rehvid võimaldavad küll sõitmist rasketes ilmastikuoludes, kuid ei ole puhtakujuliste "lumerehvidena" sertifitseeritud.
Kõik 3PMSF rehvid kannavad ühtviisi ka märgistust M+S.
Jah, lubatud on suverehvide kiirusindeksist ühe tähe võrra madalama kiirusindeksiga talverehvide paigaldamine oma sõidukile. Juhul kui teie suverehvide rehvimõõt on näiteks 205/55 R16 91V, võite te paigaldada talverehvid mõõdus 205/55 R16 91H.
Koormusindeksi muutmine samas aga lubatud ei ole.
Talverehve toodavad enamus rehvitootjaid ning alljärgnevalt on esitatud loend enim levinud talverehvidest:
Kõige nõutavamad mõõdud:
Turvaliseks sõiduks lumistel teedel pakub RehviLiider teile laias valikus soodsaid lumekette.
Vaata lumeketteEt tagada teie mugavus ning turvalisus pakub RehviLiider teile komplektis soodsaid talverehve + velgi.
Osta komplektAlates 01.12 on Eestis kohustuslik autole paigaldada talverehvid, need tagavad teile ohutu sõidu.
Kui esimesed lumehelbed hakkavad langema, muutub tee valgeks ja tõeliseks uisuväljakuks. Tavaliste rehvidega on siis raske head juhitavust säilitada. Et vältida ebamugavusi, peate oma sõiduki varustama aastaajale kõige sobivamate rehvidega: talverehvidega. Mis need on? Miks need on kasulikud? Kuidas teha head valikut? Selgitame kõike selles juhendis.
Rehve peetakse "talveks" sertifitseerituks, kui need vastavad kõigile nõuetele tõhusaks ja turvaliseks kasutamiseks talveperioodil. Tegelikult on need rehvid, mille juhitavus on parem kui suverehvidel, kui on külm (temperatuurid alla 7°C), vihma, lund või jäät.
Prantsuse seadus ei kohusta teid kasutama neid varustusi talveperioodil. Siiski soovitatakse nende kasutamist tungivalt, kui temperatuurid hakkavad langema alla 7 kraadi. Mõelge siis nende varustamisele, eelistatavalt oktoobrist märtsini, eriti kui elate mägises piirkonnas.
Tavaliselt soovitavad tootjad sõidukite omanikel teha vahetus talveajale ülemineku ajal. Tegelikult tuleb eelkõige tugineda ilmale.
Talverehvid on kergesti äratuntavad. Olete kindlasti märganud mõnel rehvil märget "M+S". See ingliskeelne märge (mud + snow) tähendab prantsuse keeles "pori + lund". See on talverehvidele kohustuslik sertifikaat. Seda leidub ka mõnedel suverehvide mudelitel.
Seega, kõik tooted, millel on see märgistus, ei ole tingimata mõeldud kasutamiseks külma perioodi jooksul. Tõeliselt talvistele tingimustele vastavad mudelid on need, mis vastavad 3PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake) standardile. 3PMSF märgistusega rehvid on spetsiaalselt loodud taluma külma, lund ja jäät. Need on tõelised talvevarustused, mis on spetsiaalselt loodud selleks, et teie sõiduk saaks sõita külma ja niiske ilmaga. Neid on kerge ära tunda, kuna nende külgedel on kujutatud 3 mäetippu, mis ümbritsevad lumevaiba.
Harvemini leiduvad tooted, millel on märge ICE (Põhjamaade rehvid), on samuti kohandatud äärmise külma jaoks. Neid leidub tavaliselt Põhja-Euroopa piirkondades. Need on tõhusamad kui 3PMSF sertifikaadiga mudelid. Kui soovite rohkem teavet rehvide märgistuse kohta, võite lugeda meie sellekohast artiklit.
Lumerehvidega sõitmine on mitmel põhjusel kasulik. Üks olulisemaid on juhtimisohutus. Tänu nende kummi koostisele ei muutu talverehvid külma ilmaga kõvaks. Seetõttu tagavad nad parema haarduvuse teel ja väga hea pidurduse lumega või jäätunud teedel. Olgu see siis kitsastes kurvides või sirgel rajal, teil on väga hea juhtimismugavus.
Lisaks võimaldab nende madalate temperatuuride ja lume jaoks kohandatud seadmete kasutamine pikendada teie suverehvide eluiga. Need kuluvad talvel kasutamisel palju kiiremini. Kui hoiate neid garaažis soojas igal aastal sel perioodil, säästate raha.
Talverehvid on saadaval kolmes erinevas vahemikus. Eristatakse järgmisi mudeleid:
Õige talverehvi valimiseks on oluline teada, kuidas iga mudel töötab.
Klassikalised talverehvid on need, mis omavad baassertifikaati (M+S). Nende mustriga ja paljude lamellidega tagavad nad parema haarduvuse libedatel teedel. Need sobivad hästi sõiduautodele, maasturitele, nelikveokitele ja tarbesõidukitele.
Võite valida nende rehvimudelite vahel, kui teie piirkonna talvetemperatuurid ei ole äärmuslikud. Need on tavaliselt kõige taskukohasemad.
Kõrge jõudlusega lumerehvidel on palju paremad omadused kui eelmistel. Nende külgedel on tavaliselt märge 3PMSF.
Nende suurenenud haarduvusega tagavad need talverehvid isegi suurel kiirusel suurepärase juhitavuse. Neil on ka paremad pidurdusvõimed, nii jääl kui lumes.
Võite valida nende rehvimudelite vahel, kui teie piirkonna talvetemperatuurid on üsna äärmuslikud. See on garantii, et teil on igapäevaselt kasutatav sõiduk.
Siin on talverehvide mudelid, mis sobivad kõige äärmuslikumateks talvetingimusteks (kuni -40 °C). Need tagavad teile täieliku kontrolli oma auto üle isegi siis, kui on palju jääd või väga paks lumi. Neid on väga lihtne ära tunda, kuna nende mustris on metallist naelu (100 kuni 500 vahel). Just tänu nendele naeltele on nad nii tõhusad ja haarduvad teega nii hästi.
Need on sobivad mudelid juhtidele, kes elavad geograafilistes piirkondades, kus on palju lund.
Ohutuse huvides ei ole lubatud sõita kiiremini kui 90 km/h, kui need talverehvid on sõidukile paigaldatud. See piirang langeb 60 km/h-ni veoautode ja ohtlike kaupade vedajate puhul.
Heade rehvide valimiseks ei piisa ainult teie vajaduste või eelarve arvestamisest. Ka teisi olulisi kriteeriume tuleb arvesse võtta:
Talvehooajal lubab seadus teil kasutada varustust, millel on madalam kiirusindeks (üks täht vähem) kui teie sõidukile ette nähtud rehvidel.
On ilmne, et peate arvestama oma algsete rehvide mõõtmetega, kui otsustate paigaldada teisi. See on esimene teave, mida peate tellimuse tegemiseks sisestama. Kuidas saate kindlaks teha oma rehvi mõõtmed? Selle küljel näete sarnast kirjet, näiteks: 225/55 R17.
Arv 225 tähistab rehvi laiust millimeetrites. Enne R-i olev näitaja on kõrgus, mis on väljendatud laiuse protsendina. Viimane number (siin 17), mis on väljendatud tollides, annab teile teavet teie rehvi sisemise läbimõõdu kohta.
Võite leida ka otse tootja soovitatud algväärtused oma auto kasutusjuhendist või sõiduki uksest.
Kui soovite oma autot varustada parimate talverehvidega, peate viitama nende siltidele. Rehvide märgistamine Euroopas on olnud kohustuslik alates novembrist 2012. Nende siltide kaudu saate väärtuslikku teavet talverehvi jõudluse kohta. Euroopa sildid annavad teavet järgmiste kolme omaduse kohta:
Sõltuvalt teie eelarvest võite otsustada paigaldada oma sõidukile talvehooajal ainult kaks lumerehvi. See on juba parem kui mitte midagi. Siiski, et saavutada optimaalne haarduvus ja pidurdusjõudlus teedel talvel, on soovitatav paigaldada 4 talverehvi. See aitab vältida mõningaid juhitavusprobleeme, mis on väga levinud, kui paigaldatakse erineva tüüpi rattaid samale sõidukile.