Kuidas mõjutab velgede kaal auto sõiduvõimekust? Kui lisada ratastele 5kg juurde, kas seda saab võrrelda 5kg lisamisega auto karkassile? Ei, kuna ratas (veljed ja rehvid) moodustavad täismassi, mis allub kahele energiaseadusele:
Vedrustamata mass järgib teepinna ebaühtlasusi. 1kg vedrustamata massi võrdub mitme kilo täismassiga.
Sooritusvõime optimiseerimiseks suveperioodil, on vajalik vedrustamata massi vähendamine. See aitab parandana kiirendamist, pidurdamist, juhitavust, mugavust ning vähendada kütusekulu.
Sooritusvõimekuse tõstmiseks talvel on soovitatav kasutada raskemaid rattaid, sest suurem kontaktpinna jõud tagab haarduvuse ja juhitavuse. Seepärast kasutavad paljud autojuhid talvel plekkvelgi, mis on raskemad ning suvel alumiiniumvelgi.
Mida raskem on ratas, seda raskem on sõidukit peatada.
Mida raskem on ratas, seda väiksem on kiirendusvõime. Mida kergem on ratas, seda parem on kiirendusvõime.
Lihtsam on seisma panna pöörlevat 1kg ratast, kui pöörlevat 100kg ratast. Mida raskem on ratas, seda vähem tõhusam on pidurdamine.
Kütusekulu suurus seõltub energiahulgast, mida mootor kiirendamiseks kulutama peab.
Nagu eelpool öeldud, kergem ratas võimaldab kiirendamiseks kulutada vähem energiat.
Kergemate rehvide puhul on seega kiirendamine vähem energiat nõudev ning see vähendab omakorda kütusekulu.
Valuvelje kaal ei ole kindlasti mitte ainukeseks sooritusvõime hindamise kriteeriumiks.