Autorehvid
Mootorrattarehvid
ATV rehvid
Plekkveljed
Alumiiniumveljed
Velgede komplekt + rehvid
Lumeketid
Tasakaalustamine
Rehvide täitmine
Tööriistad ja tugiseadmed
Parandamine
Akud
Õlid
Tarvikud
Monteerimine – Pingutamine
Lisandid ja muud vedelikud
Juhend
Kättetoimetamine ja paigaldamine
Äriklient
Minu konto
Kontakt
Lugedes erinevaid artikleid autoväljaannetest ning arvamusi foorumitest, võib jääda mulje, et rehvide lämmastikuga täitmine tagab oluliselt parema rehvi kvaliteedi kui õhuga täitmine. Vastab tõele, et teatavates sektorites, nagu seda on (militaar)lennundus, ringrajasõit ning tsviiltehnikaseadmete kasutus, on lämmastiktäitmine muutunud üldkasutatavaks.
Kas sel juhul peaks kõiki rehve täitma lämmastikuga? Kindlasti mitte.
Õhk, mida me hingame on tegelikult gaas, mis sisaldab 78% lämmastikku, 21% hapnikku ning 1% muid elemente. Õhk, mida me rehvide täitmisel kasutame, sisaldab seega juba suures koguses lämmastikku. Lämmastiktäitmisel on lämmastiku osakaal 99% ning vahe võib seega tunduda tühine.
Nagu kõik gaasid, reageerib ka lämmastik temperaaturi kõikumistele. Kui temperatuur suureneb 8°c võrra, siis suureneb rõhk 0.1 baari võrra ja vastupidi.
Kui soovite rehvi täita lämmastikuga, ärge kasutage kunagi rehvi ettevalmistamisel vaakumpumpa. See võib pöördumatult kahjustada rehvi sisekihte, mis aga tagavad rehvi töövõime.
Autorehvid