
Rehviparandussprei on hädapärane lahendus autojuhtidele, kelle rehv on tühjaks läinud. See on tänapäeval eriti oluline, kuna varurattad muutuvad moodsates sõidukites üha haruldasemaks. Selle tööriista tõhusaks kasutamiseks tuleb mõista, kuidas see toimib, ja teada vajalikke ettevaatusabinõusid.
Rehviparandussprei on erakorraline vahend, mis võimaldab ajutiselt sulgeda rehvis oleva leket. Neid spreisid on kahte tüüpi :
Rehviparandussprei sobib eelkõige väikeste torkeaukude või kergete vigastuste korral rehvi turvisel, aidates sul jõuda lähimasse töökotta.
Sprei toimimispõhimõte on lihtne. Kui aine ventiili kaudu rehvi süstitakse, jaotub see rehvi sees ja kõvastub, sulgedes leke ja taastades rõhu. Pärast toote sissepritsimist võib sõita 30–80 km mõõduka kiirusega (kuni 50 km/h).
Pane tähele, et rehviparandussprei ei ole püsiv lahendus – see sulgeb augu ajutiselt. See ei sobi rehvi külgede rebendite ega liiga suurte aukude (tavaliselt kuni 5–6 mm, sõltuvalt spreist) korral.
1. samm – Rehvi kontroll
Enne spreipurgi kasutamist:
2. samm – Sprei sissepritse
Kui kasutad vahupõhist spreid:
Kui kasutad vedeliku ja kompressoriga komplekti:
NB! Kindaid kanda on tungivalt soovitatav.
3. samm – Vahu jaotumine
4. samm – Vigastatud rehvi kiire väljavahetamine
Vaheta tühjenenud rehv esimesel võimalusel välja.
Plussid:
Miinused:
Spreis sisalduv vaht on pikaajaliselt rehvi siseküljele söövitav. Seepärast on tegemist vaid ajutise, ühekordse lahendusega.
Rehviparandusspreile on olemas ka alternatiivid.
Rehviparandussprei on lihtne, praktiline ja kompaktne tarvik, millega saad kerge torkeaugu järel mõne minutiga taas teele asuda. Pea siiski meeles: see on vaid ajutine abinõu. Pärast kasutamist lase rehv esimesel võimalusel välja vahetada.
Hoia spreipurk alati pagasiruumis, eriti kui su sõidukil puudub varuratas.