Üheks peamiseks rehvi ülesandeks märjal teekattel on vee tõrjumine.
Vesiliug tekib kui vesi jääb teekatte ja rehvi vahele pidama. Vesi koguneb rehvide soonte vahele tekitades veekiili. Kui rõhk muutub liiga kõrgeks ning rehv ei suuda vett hajutada, siis kaob rehvil haarduvus teekattega. Sõiduk muutub seejärel juhitamatuks.
Üks peamisi vesiliu põhjustajaid on rehviturvise kulumine. Mida kulunum on rehv, ehk mida väiksem on turvisemustri sügavus, seda raskem on rehvil vett hajutada. Rehvi ja teekatte kontaktpunkt (haarduvus) muutub minimaalseks ning vesiliu risk suureneb, eriti pööramise, pidurdamise või kiirendamise korral.
Vesiliu erinevad faasidAlarõhuga rehv suurendab vesiliu ohtu.
Rehvi rõhk | Kiirus | Selgitus | |
---|---|---|---|
2.4 bar (35psi) | 0 km/h | Kogu turvis (tumedam osa pildil) on kontaktis teepinnaga. | |
2.4 bar (35 psi) | 100 km/h | Kontaktpunk on vähenenud, kuid tänu rehvi soontele evakueerub vesi korralikult. | |
2 bar (30 psi) | 100 km/h | Rehvi kontaktpunkt teekattega on vähenenud. Vesiliu risk on suur. | |
1.7 bar (25 psi) | 100 km/h | Vesi on kogunenud rehvi alla. Rehvil praktiliselt puudub kontakt teekattega, tegemist on vesiliuga. Sõiduk on juhitamatu. |